New year en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annick B. - WaarBenJij.nu New year en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Annick B. - WaarBenJij.nu

New year en Nieuw Zeeland

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

11 Januari 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora!

Hoe gaat het daar in het koude Nederland? Zijn jullie al lekker aan het schaatsen?

Hier gaat het goed! Ben wel moe want ze houden hier nogal van vroeg opstaan zeg, ben ik niet meer gewend! Vanmorgen 6 uur, ik heb het zo zwaar!hihi

Maar goed, om even bij het begin te beginnen, ik heb inmiddels oud en nieuw gevierd in Sydney, het was heel leuk! Ik heb weer het groepje Nederlanders ontmoet die bij mij in de groepsvlucht zaten en de uienplukkers (mijn 2 ex-collega's), en daarmee zijn we om 12 uur s'middags met de boot naar een uitkijkpunt gegaan. Lunchpakket en diner mee, brood en brood, en pakjes Goon en passionpop voor 12 uur. Om 2 uur kwamen we aan, en het was al behoorlijk druk. Na 10 uur wachten was het dan zover, het grote vuurwerk, en het was inderdaad heel mooi om te zien! Wel wat kort, en iets wat te ver om het zo mooi als op de foto's te zien die je altijd ziet, maar ach, dat mocht de pret niet drukken. Daarna zijn we allemaal ons bedje in gegaan. Maar voordat we thuis waren (euhm hostel bedoel ik dus) was het al wel aardig laat. En ik was zo blij dat we een thuis hadden die avond. Ik sprak een backpacker die in het park heeft geslapen, en ik zag inderdaad ook een aantal mensen in het park liggen. Geen hostel meer te krijgen. Arme backpackers.

Na Oud en Nieuw ben ik naar Nieuw Zeeland gevlogen. De eerste dagen was een beetje orienteren en een tochtje door Auckland. Dat was wel geinig trouwens, want we konden een jump vanaf de skytower winnen. En ik was de gelukkige, ik stond wel te shaken maar het was super! Helaas duurde de vrije val maar 10 seconden, maar dat maakte voor de adrenaline niet uit:).

Na Auckland ben ik voor 2 nachtjes naar mijn familie gegaan. Ik had ze nog nooit gezien, maar het was heel leuk om ze te ontmoeten. Ze hebben me goed verzorgd, lekker wasje gedaan, gekayakt, gezwommen en geinternet, ideaal:) En wat een super leven hebben ze daar, heerlijk aan het water en ze doen veel aan zeilen.

Daarna was het weer tijd om verder te gaan, ik heb een bustour geboekt naar het noorden, en heb daar weer hele mooie dingen gezien. Zoals 90 mile beach, de naam omschrijft het dus al. Daar heb ik ook van een dune surfing gedaan en een rauwe net uit de zee gevonden schelpdier gegeten. Wel eng hoor, was zo bang dat hij zou bewegen in mijn mond haha. Maar best lekker, op het zand na dan.

En vandaag heb ik een dolfijnen tour gedaan, was de bedoeling om met ze te zwemmen, maar ze hadden babydolfijntjes, erg jammer, want volgens de regels mochten we niet met ze zwemmen! Maargoed, was wel leuk om ze te zien:) En ik moet nog steeds free willy zien, maarja ik ben bang dat ik die droom maar laat varen, geen orka's te bekennen!

Oja vandaag ook mijn eerste kiwi gezien (de vogel bedoel ik he;)), en gezien hoe groot zo een ei is, wat een zielig beestje eigenlijk, de vrouwtjes dan. haha ik heb er ook maar even een foto van gemaakt en net ook wat foto's geupload; zie weer de website:

http://www.mijnalbum.nl/Album=FK47W4X7

Ik ga weer stoppen, lekker mijn bedje in. morgen weer vroeg op want ik ga kuilen graven op het strand:) (die dan hopelijk vol loopt met warm water).

Liefs,
Annick


  • 11 Januari 2010 - 07:41

    René:

    Hoi Annick, het is hier koud en donker. De wereld om ons heen is wit en wit en dat is dan toch iets dat jij nu alleen nog maar uit herinneringen kent.....
    Ik lees alleen maar leuke verhalen van je, ben benieuwd of je nog terug komt en als ja, voor hoe lang dan? Hier gaat het leven (hoe kan het ook anders?) gewoon door, weinig boeiends te vermelden. Iedere morgen opstaan, douchen, eten, naar kantoor, leuke en minder leuke taken verrichten, weer naar huis, boodschappen doen, eten, beetje TV kijken en in huis rommelen, tanden poetsen, naar bed, soms een beetje vrijen (niet te vaak, ben ook geen 18 meer en je moeder gelukkig ook niet...) en dan slapen en de volgende ochtend enz enz. Vorige week donderdag een uitstapje gemaakt naar Assen want mijn broer ging trouwen. Had net zo goed weg kunnen blijven, was niet veel bijzonders. Deze week naar Amsterdam (u weet wel, die hoofdstad van dat kleine landje aan de andere kant van jouw wereld) want je zus is jarig. Moet nog een kadootje voor haar kopen. En zaterdag naar Scheveningen voor lindenhout, ik wil iets gaan doen met houtsnijden, nieuwe hobby, kan ik lekker bij blijven zitten!!
    Voor nu tot hier en niet verder. Have fun wherever you are and whatever you do.

    René


  • 11 Januari 2010 - 16:49

    Mamsie:

    Hi lieverd,
    Leuk weer om je verhaal te lezen. En wat leuk dat je mijn nichtje hebt gezien. Dat is voor mij al heel erg lang geleden. Leuk dat je lekker vertroeteld bent :-)
    Jeetje, je maakt ook alles mee he? Een duik van een skytower, dat ontbrak er net nog aan. Hihi, wat zul jij een hoop verhalen hebben straks. Verheug me er op. Tegen die tijd neem ik een paar daagjes er voor vrij ;-)

    Liefs,
    xxx


  • 11 Januari 2010 - 23:44

    Babette:

    Heii zussiee! Wat een familie verhalen hier beneden! Harstikke leuk!
    Ook een heel leuk verhaal en ik ben heel erg benieuwd naar je foto's! Die ga ik straks meteen even bekijken! Heb je ook nog foto's van de familie gemaakt? nja.. Ik zal er zo achter komen! Ondertussen is het bijna bij jou 13:00 's middags.. en hier alweer bijna 1 uur snachts.. 12 januari. Officieel ben ik morgen dus jarig. Donderdag ga ik een borrel geven en Adin en lilian komen ook:) We zullen het nog wel even over jou hebben denk ik!
    Je verhaal klinkt weer harstikke spannend! En ben benieuwd naar de rest! Ook heel tof dat je dolfijnen hebt gezien.. Ik ben jaloers! Ik heb trouwens laatst gedroomd dat ik met jou op vakantie was en dat ik samen met een Orka ging zwemmen en dat ik op 1 van zijn vinnen mocht zitten. En nu vertel jij je verhaal over Free Willy:) Wat zal het zijn? Zussen-telepathie?
    Heel veel plezier in New Zealand! hoelang blijf je trouwens in dat land?
    Kus

  • 11 Januari 2010 - 23:45

    Babette:

    Dat zand glijden, van die foto's, dat heb ik ook gezien bij Yorin Travel!!! En dat wilde ik ook nog tegen je vertellen:| Maar ik dacht dat het een beetje vaag zou overkomen:P MAargoed! Dat heb jij dus ook gedaan:D vettttt:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 38936

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: