Bye Bye Oz, Hello Hong Kong! - Reisverslag uit Broome, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu Bye Bye Oz, Hello Hong Kong! - Reisverslag uit Broome, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu

Bye Bye Oz, Hello Hong Kong!

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

13 Juli 2010 | Australië, Broome

De laatste weken in Australie waren heerlijk. Adinde en ik hebben een 4wheel drive campervan gehuurd, en zijn daarmee gaan rondreizen voor 6 dagen. Erg leuk was vooral de tekst op de achterkant. A hard men is good to find. We kregen hiermee erg veel aandacht van oudere mannen en die ook met ons op de foto wilden. erg prettig haha. We hebben heel mooi gesnorkeld, een haai gezien, roggen en heel veel mooie visjes. S'nachts sliepen we in de van maar het was niet te doen, het is winter daar en we bevroren, ik had 8 lagen aan, een fleecedeken en een slaapzak, en nog steeds bevroor ik, het is maar goed dat ik u naar de Nederlandse zomer kom;)
Na ons tripje hebben we nog een boottrip gedaan om met whalesharks te zwemmen, dat was echt super. We zagen eerst een hele groep mantarays, roggen van 3-4 meter groot. En daar hebben een tijdje tussen gesnorkeld. En later zagen we de whalesharks, was echt heel gaaf om te zien. En we hadden geluk want er waren allemaal humpbackwhales die ook nog uit het water sprongen. En in de avond hebben we nog een de wist van NL-Brasil gezien. De dag kon niet meer stuk haha!!! We stonden op de tafels, stoelen en er hingen 2 nederlanders aan balken van het plafond. Zelfs de beveiliging kreeg ons niet meer stil;)

Daarna zijn we nog naar Perth geweest, waar ik mijn OZ trip heb afgesloten, heerlijk uitgeweest en toen met Adinde het vliegtuig in naar Hong Kong waar ik nu al 4 dagen zit. En het is echt zo anders, ik wil nu ook echt Azie gaan doorreizen! Ik vind het echt heel leuk, ik was even cultureshocked, de hitte, smog en de drukte. Er is hier een wijk dat het drukste bevolkt is van de wereld.
Het eten is heerlijk, elke dag uit eten voor ontbijt en diner en ik ben
ook naar de kapper geweest, na 8 maanden leek me dat wel prettig, maargoed ik heb een beetje een misverstand gehad, ze sproken amper Engels, en nu is mijn haar heel kort geworden!!
We hebben trouwens de Nederlandse afgang gezien in een Nederlandse vereniging. Er waren honderden Nederlanders, bitterballen, heineken bier, frikandellen speciaal. We zongen Nederlandse liedjes, het was echt geweldig om weer omgeven te zijn door zoveel Hollanders. Jammer dat we niet wonnen, na de wedtrijd liepen er allemaal teleurgestelde nederlanders op straat en blije Spanjaarden.
Ik ben vandaag nog naar een grote boedha toegeweest, een tempel, en wil nog naar Macau, de las vegas van Azie. En dan is het alweer tijd voor Nederland.
Dus dit is mijn laatste berichtje, ik vond mjn reis heerlijk en ik raad iedereen aan om lekker weg te gaan, je maakt zoveel bijzondere dingen mee. zijn natuurlijk ook minpunten hahah, geen eigen slaapkamer de grootste eigenlijk. Ik kijk echt zo uit naar een eigen slaapkamer!

Maargoed tot heel snel nu en thanx voor het lezen van mijn blog!

Liefs Annick

  • 13 Juli 2010 - 11:02

    Babette:

    Aaaaaaaah! Heel leuk om te lezen lieve zus! Ik sta te poppelen om je weer te zien:)!

    tot snel! xx

  • 13 Juli 2010 - 11:02

    Babette:

    Aaaaaaaah! Heel leuk om te lezen lieve zus! Ik sta te poppelen om je weer te zien:)!

    tot snel! xx

  • 13 Juli 2010 - 11:19

    Lil:

    Ha kriek! Weer heel leuk om te lezen allemaal! Gelukkig kun je de verhalen binnenkort live vertellen! Kijk er echt naar uit om al je plannen uit te gaan voeren :-) Geniet nog van de laatste dagen en goede reis alvast!! Hele dikke kus Pils

  • 13 Juli 2010 - 16:34

    Adinde:

    guess what, die geweldige aanrijding met zijn bagagekarretje op het vliegveld van die nederlandse jongen op hong kong vliegveld? Heb beschadigde enkelbanden en kan bijna niet op staan :(:( hoe zielig ben ik haha moet dus ff kijken of ik je kan ophalen annickje want de dokter zegt dat ik totale rust moet nemen maar ja..... ik kijk het nog even aan haha Veel plezier de laatste daagjes en tot bijna!!!!!
    xxxx

  • 15 Juli 2010 - 18:31

    Iris:

    Yes, je bent weer bijna terug!! Ben benieuwd naar je korte kapsel en ik zie je snel in NL!
    x

  • 27 Juli 2010 - 06:34

    Monique:

    Hallo Annick,

    Ben zeer benieuwd naar al je reiservaringen. Kom je nog eens langs om ons alles te vertellen?
    Nog leuke laatste dagen en hopelijk tot ziens,

    Groetjes
    Monique

  • 11 September 2010 - 11:46

    Joop Van Der Burg:

    Annick, kunnen wij eens contact maken? Ook mijn poes en kater willen je graag zien.

    Lieve groetjes, je vader

  • 09 November 2010 - 19:54

    Joop Van Der Burg:

    Hoi Annick,

    Wanneer kan ik je eens een keer spreken? Tenslotte ben ik jouw ECHTE vader!

    Afz. Joop van der Burg
    2405 VP 48
    Nederland

  • 06 December 2010 - 19:18

    Joop Van Der Burg:

    Lieve oudste dochter van me,
    Ik heb met genot jouw reisverslag gelezen. Ik weet niet of jij mijn eerdere berichtje gelezen hebt maar als ik van jouw reis eerder had geweten, dan had ik jou het adres van jouw oom Tom in New Zealand gegeven. Ik wil je vragen om eens contact met jouw vader op te nemen, ik mis jullie erg.
    groetjes aan jullie; jouw vader.

  • 04 Januari 2011 - 20:39

    Joop Van Der Burg :

    Hoe moet en kan ik reageren als er toch geen antwoord volgt ?

    Pappa van der Burg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 13014
Totaal aantal bezoekers 38926

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: