Woestijn: regen en planten - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu Woestijn: regen en planten - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu

Woestijn: regen en planten

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

14 Maart 2010 | Australië, Alice Springs

Hoi allemaal!

Bedankt voor de berichtjes vorige keer, leuk om alles te lezen:D!

Inmiddels heb ik weer veel bij te typen want het is weer te lang geleden voor mijn laatste berichtje.

In mijn laatste weekjes in Nieuw Zeeland heb ik nog een paar leuke dingetjes gedaan, zo ben ik op een wildlife safari geweest in Dunedin en heb daar pinguins gezien, zeeleeuwen en albatrossen.
Daarna nog wat stadjes bezocht, zal daar niet teveel over in detail treden. Wel heb ik een walvistour gedaan. En ja hoor, ik speciaal naar dat dorp toe om die boottocht te doen, en wat gebeurd er: een Tsunami alarm, door de aarbeving in Chili. Ik hoorde het in de ochtend, en dacht ja hoor, heel grappig, is het nu al 1 april?!
Maar toen later was het wel erg rustig in het stadje en hoorde ik er andere mensen over praten en toen dacht ik mmm, misschien moet ik toch ook maar naar de evacuatie-berg. Zo hoorde ik dat een heel hostel vroeg in de morgen is wakker gemaakt om te evacueren, en lag ik toen nog heerlijk in mijn bedje. Gelukkig bleek alle paniek voor niks, want heb niets gezien, maargoed toen kon ik gelukkig alles omboeken maar moest ik nog een saaie dag doorbrengen in Kaikoura. De volgende dag, mijn preciese half jaar jubileum van Nederland weg te zijn heb ik walvissen gezien, een spermwhale en een humpback:).

En toen was het weer tijd voor Australie. Whoehoe! Had er echt weer zin in, altijd lekker weer, dacht ik. Pff toen ik het vliegtuig uit kwam, wat een benauwdheid zeg. Maargoed in Sydney ben ik 3 daagjes gebleven, ik moest snel weer weg, want jaja, ik heb weer een baan gevonden! Jeeeeej! Het is weer zo ver, met een paar honderd euro op de bankrekening moest het echt weer gebeuren. Samen met Mariet, een Nederlands meisje die ik in Nieuw Zeeland heb leren kennen zijn we aangenomen in een roadhouse, in de outback. Vorige keer noemde ze het al een outbackpub waar ik werkte, maar dat dorp was niets in vergelijking waar ik nu heen ga. Er wonen in Oodnadatta maar 180 mensen en hoorde dat het merendeel Aboriginal is, en er loopt geen ge-asfalteerde weg langs. Voor de geintresseerden, het roadhouse heeft ook een website:
http://www.pinkroadhouse.com.au/
Ik ga daar waarschijnlijk dingen doen als: koken, schoonmaken, toeristen informatie geven en in het winkeltje staan.

Voordat ik ga werken dacht ik, ik wil nog Uluru zien. Ik had een tour geboekt om 3 dagen de woestijn in te gaan. Met een groep van 21 mensen zijn we 2 dagen gaan camperen en hebben we de highlights van The red centre of Australia gezien: Kings Canyon, The Olga's en natuurlijk Uluru.
De eerste nacht sliepen we in Swags (als ik het goed schijf, dingen waar je in ligt, tegen water en maakt het iets warmer). Was heel gaaf, we sliepen om het kampvuur heen en je kon heel mooi de sterren en de melkweg zien. De tweede avond was het aan het regenen, ja hoor hebben wij weer! Staan we in een woestijn, regent het!!!!!!!!!! We gingen zonsondergang bij Uluru kijken (de grote rode bekende berg zoals de meeste misschien weten) want dan zou hij zo mooi van kleur veranderen. Nou wij stonden een paar minuten in de regen en besloten snel te gaan. In de avond tenten van een andere groep geleent en daar in geslapen. Heeft nog lekker gelekt. Volgende ochtend op om 4:45 voor de zonsopgang van Uluru, want ja ook dan veranderd hij zo mooi van kleur. Beetje jammer, het was weer bewolkt, dus hij ging van zwart naar donkerrood. Maargoed dat mocht de pret niet drukken, het is een hele indrukwekkende monoliet:).
Oja,en ik dacht woestijn = droog en zonnig, maar nee hoor, het was heel groen! Ik ging net aan het einde van het regenseizoen. Het is maar goed dat ik straks in de outback ga werken, dan kan ik de echte droogte nog ervaren. En de vliegen, die heb ik nu al mee mogen maken, jeetje wat zijn dat er een hoop, ik was zo gelukkig met mijn hoedje met mijn netje eraan.

Heb het einde een beetje afgeraffeld, want moet nu stoppen, ga nu wat eten in de rockbar met mijn tourgroepje, hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat en spreek jullie snel weer!

Liefs,
Annick

  • 14 Maart 2010 - 10:05

    Suzette:

    Jeeej, ik ben de eerste! Leuk om nu van iemand anders een verhaal te lezen!
    Ik vond de outback echt geweldig, was er 7 dagen echt super!
    Ben inmiddels alweer een week thuis en er is geen reet aan! Dus nog lekker blijven genieten!!

    Kus

  • 14 Maart 2010 - 17:40

    Miranda:

    Hahaha, werken in het Pink Roadhouse! Veel succes! Kan me herinneren dat er iig wel een zwembad is om je in te vermaken :-) Groetjes!

  • 14 Maart 2010 - 18:40

    Mamsie:

    Hi lieverd,

    Steeds weer andere en bijzondere dingen die je ziet. Wat bijzonder het plaatsje waar je naar toe gaat. Heel leuk om het op internet te kunnen zien. Met zwembad, wat wil je nog meer? Ik hoop dat het werk je een beetje gaat bevallen. Wel gek om afhankelijk te zijn van de postbode die er 2x per week komt :-)
    Weer een geruststellend idee dat je met andere backpackers bent. We mailen.
    XXX

  • 14 Maart 2010 - 23:03

    Mariet:

    Hee ziet er mooi uit Uluru! ik geloof dat ik zo dan maar een hoedje ga kopen! Tot morgen!

  • 24 Maart 2010 - 15:48

    Iris:

    Hi nico,

    sorry dat ik al zo lang niks heb laten horen en thnx voor je kaart! Het heeft waarschijnlijk even geduurd, maar hij is er ;) Hoe is het in de outback? Lekker aan t werken in the pink roadhouse? Hele hippe website trouwens haha!

    x iris

  • 29 Maart 2010 - 13:35

    Babette:

    Hei Annickiee!:D

    Waaah! Ik lees nu pas dit verhaaltje, ik loop een beetje achter:D maar heel leuk om te lezen allemaal:D vet dat je die oeroe's hebt gezien jongen:O

    xx

  • 06 Mei 2010 - 22:20

    Ton Michelle:

    hoi!hierbij een berichtje van ton en michelle van de spaceship die jullie stray bus in nieuw zeeland achtervolgde!
    leuk om je verhalen te lezen! krijgen er wel heimwee van want wij zijn inmiddels een paar dagen thuis in NL!
    Wij waren 14 mrt in uluru..regen regen!kings canyon gesloten!dus ook geen zon op ULURU gezien! grappig dat we elkaar daar net gekruisd hebben!
    geniet van je tijd in OZ! voor je het weet ben je thuis en is het leven weer normaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 38925

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: