Vulkanen, Gletsjer, Raften, Skydiven............. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annick B. - WaarBenJij.nu Vulkanen, Gletsjer, Raften, Skydiven............. - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Annick B. - WaarBenJij.nu

Vulkanen, Gletsjer, Raften, Skydiven.............

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

08 Februari 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hoi allemaal!

Inmiddels ben ik aangekomen in het zuidereiland van New Zealand, en wat een prachtig land is dit. Ik heb inmiddels zoveel gedaan en gezien dat het eigenlijk niet in 1 blog past.
Zo heb ik glowwormen in grotten gezien, ben ik van de hoogste commerciele waterval afgegaan met een raft, heb ik mount doom van the lord of the rings gezien, wijn geproeft, surfcursus gedaan, veel gewandeld (over o.a. een gletsjer), gekayakt, gezeild, mijn eerste wilde pinguin gezien, watervallen gezien, naar Abel Tasman National park geweest, naar de pannekoekrotsen geweest, zeehonden en dolfijnen gezien etc..

Ik ben met een eastcape trip geweest in het noordereiland. Met een klein groepje heb ik drie dagen doorgebracht. De eerste dag kwamen we aan in een hostel in de middle of nowhere. Het was daar zo mooi, en we konden gratis kayakken. Ik ben toen alleen gegaan, maar was zo bang voor haaien in mijn kleine kayakje haha. Maar hoorde later dat ze daar niet echt voor kwamen, maar aan de andere kant van het schiereiland (agressievere dan de great white). In mijn kayakje ging ik tussen rotsen door en daar was niets menselijks meer te zien in de baai waar ik naartoe was gegaan, het was zo heerlijk om even alleen te zijn als je 24 uur per dag mensen om je heen hebt. En zo mooi, de rotsen, vissen die onder mijn kayak doorzwommen en alleen het geluid van de zee en vogels.
Diezelfde dag ben ik nog een keer gaan kayakken met twee anderen. We gingen toen om de rotsen heen in de open zee, en kwamen terecht in een hele school kwallen. Het waren er zoveel, je zag ze door het water heen bewegen en ze het waren verschillende soorten. Heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien en ben blij dat mijn kayak niet omgerolt is zeg haha.

Het meest indrukwekkende van mijn reis tot nu toe vond ik de Tongariro Crossing. Een wandeling van ongeveer 7 uur leuk die over vulkanen heen gaat. De wandeling was wel een hel, het begin stuk noemde ze ook de devil staircase, een perfecte benaming als je het mij vraagt, want ik ging ongeveer 2 uur lange alleen maar de berg op. Na ongeveer 3 uur waren we op de top, in de wolken, waar je een uitzicht hebt over een rode krater, een hele mooi blauwe poelen met water, en uitzicht op de grote kraters ernaast. Het was zo mooi, wow, iedereen die naar NZ gaat mag dit eigenlijk niet overslaan.

Een andere wandeling van ruim 7 uur was in het Abel Tasman park. Ook weer heel mooi. Zo vonden we een strand bezaaid met zeesterren bij eb. Ben bij het park 3 nachtjes geweest, was heerlijk, elke avond een kampvuur, perfect weer en lekker wandelen. Klink nu wel heel oud als ik het zo zeg hahaha, maar je ziet zoveel mooie dingen dat ik het zo heerlijk begin te vinden. Zat al na te denken om de 4daagse in Nederland te gaan wandelen, maar kom daar net te laat voor terug ;)

Het volgende hoogtepunt vond ik zelf Frans Jozef, een wandeling over een gletsjer. We kregen speciale ijsschoenen aan, en die waren echt geweldig. We konden over steile ijswanden lopen zonder ook maar enigzins weg te glijden. Af en toe was het wel even eng, met de hoogtes. Maar ik besloot soms maar gewoon om niet naar beneden te kijken als het stijl was. Ook bij de Tongariro crossing had ik een angstig moment toen ik bijna uitgleed en het pad heel smal was en de afgrond duidelijk zichtbaar, dan wil je het liefst kruipend verder haha.
Maar heb alles dus overleefd en het was zo indrukwekkend.

Heb ook mijn skydive gedaan, en alhoewel iedereen zegt hoe geweldig het is, ik vond het een beetje tegenvallen. Het gaafste moment vond ik toen ik met mijn benen uit het vliegtuig moest hangen. Daarna heb ik het idee dat mijn hersenen het niet helemaal snapte dat ik zo hard ging, het leek meer alsof ik super veel wind in mijn gezicht kreeg. Ze waarschuwden daar al voor, en bij mij was dat volgens mij zeker het geval. En toen ik in de parachute hing leek het net alsof ik stil hing, en toen ik lande voelde ik me helenaal beduusd haha. Maar ben wel heel blij dat ik het gedaan heb, en wie weet probeer ik het nog een keer, kijken of mijn hersenen het dan wel snappen.

Inmiddels dus in Wanaka met wat mensen zijn we hier uit de bus gestapt die ik daarvan ken. Het reizen alleen is zo verbazingwekkend makkelijk en vooral nu ik met de bus reis. Vanavond ga ik naar een bioscoop met loungebanken en net gebakken koekjes, een must do volgens de lonely planet. Ik ben benieuwd:) En dan morgen op naar Queenstown, de partyplace van New Zealand. Dus vannacht maar even goed slapen haha!

Nog even iets anders, na Nieuw Zeeland ga ik weer terug naar Australie, en Adinde komt me dan opzoeken. Echt super leuk en heb er veel zin in! Eerst ga ik nog even een paar maanden werken en als zij komt zullen we samen de westkust afreizen. Dat betekend dus ook dat ik wegblijf tot minimaal juli.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat facebook het snelste de fotos upload, dus daar staan de meeste op, maar probeer ze ook nog op mijnalbum te zetten zodra het internet wat goedkoper is;)

Nou, ik ga weer eens stoppen, ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn verhalen te lezen! Spreek jullie hopelijk snel!

Liefs,
Annick


  • 08 Februari 2010 - 08:19

    Sanne:

    heey annick

    Zo super leuk om al je verhalen te lezen.... zo te horen heb je het helemaal naar je zin daar!! :-) en blijf je echt nog super lang weg... heftig hoor!!
    nou nog veel plezier he...

    liefs uit volendam

  • 08 Februari 2010 - 09:43

    Lil:

    Annickie!! Wat heb jij veel gedaan zeg!! Ongeloofelijk!! Wel super leuk. Je hebt het echt naar je zin he? Ondertussen kan ik mezelf master Buts noemen, maar verder bar weinig meegemaakt ;) Ik mail je zo even. Dikke kus

  • 08 Februari 2010 - 11:39

    Kir:

    He Nico,

    Wat een verhalen zeg! Super vet! Veel plezier met lounchen en party'en!

    xxx

  • 08 Februari 2010 - 16:26

    Babette:

    Heii Annieee!

    jeeeeej! Weer een verhaaltje:D! Heel erg leuk om te lezen:D En vet man, dat je het enige wat je hoort de natuur is! In Amsterdam is deze ver te zoeken:P

    liefs

  • 08 Februari 2010 - 19:07

    Jipstra:

    Dat moet een heftig avondje geweest zijn aan de wijn te zien ;)

    Gaaf allemaal hoor, je blijft ook maar leuke dingen doen, echt genieten denk ik zo!

    Enjoy en geniet!
    XXX

  • 08 Februari 2010 - 20:38

    Iris:

    Nico jij wordt zo stoer! Je beklimt bergen, gletsjer, gaat raften en durft zelfs te kajakken tussen kwallen (al was dat waarschijnlijk niet helemaal t plan). Echt super cool!
    Have fun! Nog meer x

  • 09 Februari 2010 - 19:08

    Mamsie:

    Hoi Annick,
    Wat een avonturen en wat een prachtige foto's. Stilletjes een beetje gehoopt dat je langzaam aan een klein beetje heimwee zou gaan krijgen ;-) Of nee, wacht daar maar nog een paar maandjes mee. Geniet eerst nog maar van alles. De foto's zijn al indrukwekkend, hoe zal het dan wel niet in het echt zijn geweest.
    Liefs
    XXX

  • 15 Februari 2010 - 19:30

    Stefan Verhagen:

    Heey Niek!

    Gave dingen allemaal! Vind het echt stoer dat je nog zo lang weg blijft :) Hulde!

    Zoals je weet ben ik alweer in Nederland. Ben net begonnen aan een nieuwe baan, maar zelfs na 5 maanden vond ik het acclimatiseren al moeilijk! Je zal wel een culture shock krijgen als je weer thuis komt :P.

    Veel plezier!!!
    xxx Stefan

  • 23 Februari 2010 - 12:52

    Adin:

    annickje!! ik voel me schuldig, heb nog geen 1 keer gereageerd op je verhalen en ik schrijf 1 ding en je reageert gelijk haha. Maar ik lees alsmaar wel je verhalen hoor, klinkt super. En ik wordt helemaal blij als ik er aan denk dat we elkaar daar over een paar maanden zien en een paar weken lekker gaan chillen en feesten the aussie way!! nog veel plezier die paar maanden zonder mij :P en tot snel (soort van haha)!!!! xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 38937

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: