Happy new year!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu Happy new year!!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu

Happy new year!!!

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

27 December 2009 | Australië, Brisbane

Lieve mensen,

Ik hoop dat jullie een leuke kerst hebben gehad! Ik heb het goed naar mijn zin gehad. Wel vreemd dat het tegen de 30 graden is en dat we buiten konden zitten zonder thermokleding. Met kerst hebben we een lunch gehad met gevulde kalkoenen, eend en groenten met de familie van de pub, de drie kleinkinderen en de andere backpackers. In de middag mochten we zelf drankjes pakken uit de bar en kregen we geld om te poolen en voor de jukebox. In de avond ging het keihard storten, volgens mij begint het regenseizoen eindelijk, alhoewel ik hoorde dat het misschien te maken had met een cycloon. In de avond zat er een kikker op de muur, wij moesten daar een foto van hebben natuurlijk, het was een hele mooie met oranje, rood en groen, en toen sprong hij vanaf de muur tussen ons. Ik kreeg bijna een hardverzakking. Net als de keer dat ik lekker aan het douchen was, en ik iets naar beneden voel vallen. Toen ik keek zat er een Gecko in de badkuip, brrrr.

Kerst was een dubbele feestdag voor ons, want we hebben ook gevierd dat we klaar waren met werken, de 6 weken zitten er alweer op:D Het is zo snel gegaan! Het was echt een leuke tijd en veel nieuwe ervaringen. Mijn Engels wordt steeds beter en ik heb eindelijk aussies ontmoet in plaats van enkel backpackers. In mijn andere reisverslag schreef ik al dat de locals vroegen om van alles met ze te doen. Ik ben op een paar dingen in gegaan, zo hadden een paar jongens uit het dorpje een jetski, dat kon ik natuurlijk niet missen:D We zijn met auto's het regenwoud in gegaan en bij de tully river hebben we gejetskied en een poging tot waterskien gedaan. Ook nam Steve (eigenaar van de pub) me mee naar verschillende dingen in de omgeving. Zo hebben we een krater gezien dat een uitlaatklep van het gas van een vulkaan was. Steve is een bioloog geweest en vertelde van alles over de diertjes en plantjes in het regenwoud.

Ik ga het daar wel een beetje missen, wat een luxe, in de avond een diner a la carte bestellen en een eigen slaapkamer met 2-persoonsbed. Nu weer terug naar kleine hostelkamertjes en een pasta/noodles-dieet. Maar ik heb iniedergeval wel even vitamines bijgetankt:)

Ben vanmorgen aangekomen met het vliegtuig vanaf Cairns, en zit nu voor 2 dagen in Brisbane. Wel heel zuur, het meisje waarmee ik gewerkt had, haar tas is kwijt geraakt op het vliegveld en al haar gewerkte geld zat er in!
Maargoed, zij is inmiddels al op weg naar Sydney, en volgens mij zit de hele backpacker bevolking al in die omgeving, want het is zo rustig in Cairns en Brisbane! Ik vertrek met de nachtbus naar Sydney, whoehoehoehoe! Heb heel veel zin in New Year daar!

Ik ga mijn berichtje weer stoppen, ik hoop dat jullie allemaal een hele leuke jaarwisseling hebben en ik wens jullie een HAPPY NEW YEAR:D

Annick

  • 27 December 2009 - 02:04

    Miranda:

    Hoi Annick!
    Goed om weer wat van je te horen! Denk ook zomaar dat Sydney bommetjevol zit ;-) Onwijs veel plezier daar met Oud en Nieuw, wordt echt te gek, en ga je je leven lang niet vergeten! Groetjes!!

  • 27 December 2009 - 12:19

    Iris:

    Hi nico!

    Wat cool dat je Oud & Nieuw in Sydney gaat vieren en geeft meg een knuffel van me! Ook fijn dat je gelukkig een leuk baantje hebt gehad de afgelopen 6 weken, beter dan uien plukken haha!

    Alsvast een gelukkig nieuwe jaar! x iris

  • 28 December 2009 - 18:15

    Ingrid Koers:

    hoi Annick,

    Leuk weer van je te horen en blij dat je het zo naar je zin hebt.

    Een heel goed 2010 gewenst.

    groet,
    Ingrid en Jan Evert

  • 30 December 2009 - 19:44

    Babette:

    Hei lieve zus,

    Jeeeej! Als het goed is zit je nu in sydney! ik heb al even op een site gekeken en als het hier 16:00 uur is, is het bij jou 00:00 :D!
    Als jij klaar bent met feesten, moet bij mij de party nog beginnen:P!
    lieve zus, ik mis je wel zo rond de feest dagen. Maak er een mooie jaarswisseling van en doe voorzichtig met vuurwerk enzo:)

    Liefs

  • 02 Januari 2010 - 06:36

    Mamsie:

    Hi lieverd,

    Inmiddels zit het nieuwjaarsfeest er ook bij ons op. Het was leuk om je te spreken vanaf de andere kant van de wereld.
    Veel plezier nog in Sydney. Misschien lees je dit wel niet meer voordat je vertrekt naar het volgende continent van je wereldreis.
    Heel veel plezier weer en een goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 38934

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: