Werken in een outbackpub - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu Werken in een outbackpub - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu

Werken in een outbackpub

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

30 November 2009 | Australië, Ravenshoe

Hoi Allemaal! Hoe gaat het daar? Al in de sinterklaas/kerststemming aan het komen?
Hier gaat het goed, na mijn uienplukdrama heb ik binnen een dag een andere baan gevonden. Samen met Jelena, een duits meisje, zijn we terug naar het noorden (in de buurt van Cairns) gegaan om te werken in een outbackpub. Ik zit hier nu al 2,5 week en het is echt een prima baantje! Wel even wennen aan alle nieuwe biersoorten en het tappen, wat een verschil met Nederland!

Het is gelegen in een dorpje met 900 inwoners in de bergen op ongeveer 1000 meter hoogte. Voordeel daarvan is, is dat er genoeg te doen is als je een dagje vrij bent.
Vorige week ben ik met 3 andere backpackers die in dezelfde pub werken de buurt gaan verkennen. We hebben een aantal watervallen gezien en daar ook lekker gezwommen. De leukste was eentje was je zo naar beneden kon glijden haha! De volgende dag stonden we wat vroeger op om de Cannabullen fall te gaan bekijken. Eerst moesten we met de 4 wheel drive van naar het startpunt rijden om vervolgens een wandeling van 6,5 km heen en 6,5 km terug af te leggen. Op het informatiebord stond dat je er 8 uur over zou doen, maar wij dachten, wie doet er nu acht uur over 13 km? Toen we eenmaal begonnen begrepen we het bord wel iets beter, ik had het gevoel alsof ik in een tropische kas liep die je ook in dierentuinen hebt. Zo vochtig, en behalve het klimaat bleek het niet echt een veel gebruikt pad te zijn, overal was begroeiing, en vooral de plantjes met die doornen eraan was minder prettig. We bleven af en toe aan die planten hangen, een keer met mijn voorhoofd, erg prettig haha! Maargoed ik voelde me wel avontuurlijk, lopen in het regenwoud zonder gids en geen andere toeristen. We moesten twee keer een riviertje oversteken en we kwamen een zwarte slang tegen die op ons pad lag. Erg prettig als je daarna nog door hoog gras moet. Na 2,5 uur lopen kwamen we eindelijk bij de waterval. En het was de moeite waard! Het was heel mooi, zo hoog! En we hebben gezwommen aan de top van de waterval, heerlijk even afkoelen. Daarna moesten we snel terug voor het donker werd, je wild daar niet rondlopen zo laat zonder voorbereiding. De terug weg was ook ongeveer 2,5 uur, maar het leek sneller omdat we wisten waar we aan toe waren. Nu zit ik gelukkig veilig achter de computer, heb voorlopig wel even genoeg regenwoud gezien. Alhoewel ik al een paar locals heb gehad die van alles aanbieden om te gaan doen, wildwaterrafting, paardrijden, een bushwalk, naar lookouts, motorrijden, ik kan slapen in iemand huis met zwembad in Cairns.. Ze zijn allemaal erg aardig hier, af en toe iets te aardig haha. Ik durf er nog niet helemaal op in te gaan haha.

Maargoed, ik ga nu weer stoppen. Heb vrij daagjes en we zijn gisteren weer naar een waterval geweest. We dachten, leuk voor de foto onder de waterval staan. Daarna had ik ongeveer 20 bloedzuigers op me lichaam. Even schikken, heerlijk die natuur hahaha. Ben aan het proberen om foto's te uploaden, niet zo veel want erg snel is het niet, het komt weer op de site:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FK47W4X7

Oja mijn nieuwe tijdelijke telefoonnummer is: 0428442511, ik heb dit nummer tijdelijk, totdat ik weer terug ben in de bewoonde wereld (na kerst).

Allemaal een fijne sinterklaas gewenst daar;)

Liefs Annick

  • 30 November 2009 - 07:13

    Niels Donkervoort:

    Hey Annick! Klinkt echt super, mooie buurt daar rondom Cairns. Zou ook wel weer terug willen nu ik hier in de regen zit:s Maar als je aardige locals tegenkomt kan je gerust op sommige dingen ingaan hoor, die weten vaak de beste plekken te vinden en brengen je er zo heen of geven je tips.

    Wat word btw je volgende bestemming? of blijf je nog lkkr even hangen in the pub?

    Veel plezier iig! X Niels

  • 30 November 2009 - 07:56

    Babette:

    `Hei lieve zuss:D

    wat leukkkk allemaal:D super vet ook van dei waterval:D en van dat bos:D veel succes in the pub!

    liefs

  • 30 November 2009 - 12:23

    Nikki:

    Nicje!

    Wat een leuke verhalen weer. Je verveeld je in ieder geval niet ;)
    Lijkt me leuk als we binnenkort even kunnen bellen!Mis je stem..hahaha grapje! We mailen wel even!xx

  • 30 November 2009 - 17:45

    Bea:

    Hoi Annick,

    Een goede beslissing geweest om weg te gaan bij dat uien rapen. Fijn dat je het nu naar je zin hebt. Bijzonder hoor, dat je dat ook allemaal hebt meegemaakt. Het klinkt allemaal even fantastisch. En laat ze maar een beetje links liggen hoor, hihi. Je ziet ze toch nooit meer.

    XXX

  • 02 December 2009 - 16:15

    Kir:

    He Nico!

    Echt super leuk wat je allemaal aan het doen bent! Ga je kerst vieren in de pub? En al enig idee tot hoelang je daar blijft?

    xxx

  • 05 December 2009 - 12:29

    Iris:

    Hi nico,

    wat een verhaal weer! Je komt wel over een heleboel angsten heen volgens mij, je kunt nu zelfs slangen en bloedzuigers aan! Ik ben trots op je.

    xx

  • 11 December 2009 - 07:29

    Bernardien:

    Annick!! Ik was je foto's al aan het volgen op hyves en heb net al je avonturen even gelezen! Super dat je het zo naar je zin heb en geniet er nog maar van! Succes met de biertjes tappen
    ...en een huis mett zwembad..hahah Ik zou het wel weten :-)
    Kusje

  • 20 December 2009 - 01:21

    Stefan Verhagen:

    Hey Nick!

    Zo te lezen red jij jezelf wel :). In tegenstelling tot jou ben ik nog steeds te lui om te werken haha! Maaruh je schrijft leuke stukjes dus hou vol :).
    Cya, Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 3888
Totaal aantal bezoekers 38935

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: