Onion picking in Boonah - Reisverslag uit Boonah, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu Onion picking in Boonah - Reisverslag uit Boonah, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu

Onion picking in Boonah

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

29 Oktober 2009 | Australië, Boonah

Ik heb werk gevonden, Onion Picking. Ik was helemaal euforisch toen ik het hoorde na 2,5 dag zoeken. Het viel me zwaar tegen hoeveel werk er voor backpackers was, en het stelletje met wie ik nu ben ( Christoph en Selma) waren al 10 dagen aan het zoeken. Dus ik heb het nog vrij snel gedaan. Ik ontmoette Chris en Selma in de bibliotheek en na even gekletst te hebben gingen we samen verder op zoek naar werk. En ja hoor, de volgende dag zouden we er al heen kunnen.
Na gisterochtend nog even langs de agency geweest te zijn, pakten we de auto en zijn we richting het zuidwesten vertrokken.
Toen we daar aankwamen shock ik nogal van de mensen die er werken, van die echte Aussies met een behoorlijk accent en het maakt ze niet uit hoe ze er uit zien. Zelfs met ons pas gekochte cowboyhoed zien we er nog modieus uit..
We dachten we dat we per basket uien 36,50 dollar zouden krijgen, blijkt dat je ongeveer 21 baskets vol moet krijgen en die in 1 bin doet, en dat je per bin betaald krijgt (die 36,50). Wordt dus keihard werken.
We slapen op een camping, er zou een caravan zijn maar die waren nu allemaal vol, was ik even blij dat we Chris en Selma een tentje bij zich hadden, anders was het met zijn 3en in de auto slapen. Alhoewel ik aan de eerste nacht en avond (we hebben natuurlijk geen stoelen) wel rugpijn heb overgehouden.
En dan het toilethuis, ik durf bijna niet alleen erheen. Gisteravond zaten er overal kikkers, het schijnt dat ze in de wc gaan zitten, in die riggel waar het water zeg maar uit komt. Lekker, zit je daar, kwaak.. en je voelt wat springen... blegh!

Maargoed, het is niet allemaal kommer en kwel, gisteravond hebben we gezellig buiten gezeten en toen kwamen er nog een stuk of 10 backpackers voor het uien plukken of rapen, hoe je het wilt noemen. Nog even lekker gekletst over van alles, en toen vroeg ons tentje in.
We beginnen hier al om 7 uur met werken dus de wekker gaat vrij vroeg, en anders wordt je je tentje wel uitgebrand. Nu is het alleen wachten tot de uitjes opdrogen, want het heeft te hard geregend om onions te picken. Voor niets vroeg opgestaan dus;)

Ach ik sleep me er wel doorheen, wie weet ga ik het staks nog leuk vinden als mijn luxe lichaam gewend raakt aan deze omstandigheden. haha, we hebben tenminste nog stromend water en electriciteit;)

  • 29 Oktober 2009 - 07:44

    Bianca Herwijnen:

    Whowhee Annickje! Het backpackers leven is nu dus echt compleet. Ik doe het je niet na hoor, maar petje af dat je het doet :D
    Ik ga na het Wooffen mijn Outback Tour doen, spannend!
    Heel veel succes!

    Xx

  • 29 Oktober 2009 - 08:29

    Adinde:

    annickje!!! haha klinkt allemaal heerlijk, toch ook recessie in backpackers land??? nou daar wordt je wel hard van denk haha maar hoelang ga je het ongeveer doen??? beloof me dat we niet dit soort dingen gaan doen als ik er ben hahaha
    sterkte en veel plezier!!!
    xxxx

  • 29 Oktober 2009 - 09:20

    Kir:

    He nico!

    Dat is wat anders dan op kantoor werken, haha! Succes!!! Dat je maar veel uien mag plukken!!

    xxx

  • 29 Oktober 2009 - 10:00

    Babette:

    Heii anniee!

    waaaaaah! Hard werken, maar je hebt denk ik ook wel een heel voldaan gevoel! Super leuk dat je het gaat doen Annick! Pas je wel op voor enge spinnetjes enzo die opeens onder die ui zitten ofzo :\ (ik hoop niet dat ik je nu bang heb gemaat,hehe:P)

    kusjee

  • 29 Oktober 2009 - 10:25

    Nikki:

    Haha nico wat zal dat goed staan op je CV ;)

  • 29 Oktober 2009 - 20:47

    Iris:

    Haha nico, wat een carrièremove! Ben trots op je hoor, je doet t maar wel lekker, ontzettende backpacker! Nou werkse en ik hoop dat je wat beter kan slapen de komende tijd. And don't let the bedbugs bite you! (of kikkers natuurlijk)

    xx

  • 30 Oktober 2009 - 14:01

    Ingrid:

    Hoi Annick,

    leuk je stukjes te lezen. geniet ervan (en werk ze)

  • 31 Oktober 2009 - 03:38

    Stefan:

    Haha arme jij!

    Ja t valt allemaal een beetje tegen he met dat werk vinden enzo! Gelukkig heb je nu wat te pakken.

    Bedankt voor je reactie op mn reisverslag, ik ga nog even niet actief zoeken maar je tips zijn handig :).

    Veel succes, kus, Stefan

  • 01 November 2009 - 21:25

    Loes:

    Heeeey Annick,

    Ik heb al een poos niets van me laten horen.
    Ik zie vaak op mijn werk dat je weer een berichtje hebt geplaatst, maar kan dan eigenlijk niet de tijd nemen om alles te nemen.
    Maar ik ben weer helemaal bij en ik vind het echt zo super gaaf wat je allemaal al hebt gedaan! En je foto's zijn ook zo super mooi! Het is eingelijk wel echt de moeite waard om langs te komen. Amanda wil rond april/mei misschien gaan, als ik het met mijn vrije dagen en geld kan regelen ga ik ook zeker mee!
    Ben echt super trots op je dat je dit in je eentje doet. Zo te lezen leer je makkelijk veel mensen kennen en ben je niet veel alleen. Al die dieren alleen al die je allemaal ziet. Alleen die spinnen in het bos vond ik niet zo fijn verhaal.
    Hier in Nederland alles goed! Mijn contract is verlengd voor onbepaalde tijd, dus ik zit er voorlopig nog wel even!
    Verder is het nu erg herfstig, dat is wel een beetje bale. Nog super bedankt voor je sms op mijn verjaardag, vond ik echt heel erg leuk.
    Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje. Afgelopen maandag lekker uit eten geweest met Amanda. Verder gaat alles nog prima hier in Utrecht. Ik ben niet zo handig in zoeken naar huisjes etc, maar als de tijd bijna is aangebroken om weer terug te keren naar Nederland dan zal ik eens kijken of ik iets voor je kan vinden. In Utrecht natuurlijk.

    Nou ik hou het maar weer voor gezien en stuur weer een reactie na je volgende verslag.

    Werd het al nodig om te gaan werken of vond je het ook gewoon leuk om eens de handen uit de mouwen te steken?
    Je moet dus uien plukken/verzamelen. hihi dat is weer eens wat anders dan een baan van 5 tot 9 op kantoor.

    Heel veel plezier nog en we mailen snel weer!

    Dikke kus en knuffel van Loes

  • 01 November 2009 - 21:26

    Loes:

    oeps een beetje lange reactie he ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 38938

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: