Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

23 Oktober 2009 | Australië, Rainbow Beach

Het is een week geleden en heb alweer zoveel meegemaakt dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Zoals ik in mijn vorige berichtje heb geschreven ben ik alleen verder gegaan. De eerste dag dat ik alleen was heb ik al zoveel mensen ontmoet, 's ochtends ontbijten met een Canadees, en 's avonds zat ik aan tafel met twee Ieren. Na weer afscheid genomen te hebben en facebook uitgewisseld ben ik die avond op de bus gestapt en heb daar mijn nacht doorgebracht. En nog best lekker geslapen dankzij mijn slaapzak, ooglapje, oordopjes en kussentje:) In de ochtend duurde de reis wat langer omdat we door hele dichte rook van de bosbranden reden, je had letterlijk maar 1 of 2 meter zicht. Het is het einde van het droogseizoen, veel rivieren/beekjes zijn droog en je ziet in het landschap ook zoveel verbrande bomen. Ook zie je aardig wat dode kangaroos langs de weg, ik heb denk ik meer dode dan levende gezien. De greyhound chauffeur vertelde dat hij bij de westkust (waar veel meer kangaroos zijn) hij er wel 10-15 per nacht tegen de bus heeft zitten. Ze zien dat er lampen aan komen en hebben geen idee waar ze heen moeten springen, en dan springen ze per ongeluk de verkeerde kant op. Arme beestjes!

Eenmaal aangekomen in Rainbow Beach, een gehucht zonder telefoon bereik, kregen we uitleg over de volgende tour die ik ging doen. Met een groep van 11 mensen zijn we op stap geweest naar Fraser Island (het grootste zandeiland van de wereld) We kregen uitleg hoe we moesten rijden op zand en wat te doen als je vast zit. Schepje mee voor het geval dat, en maar hopen dat we goede chauffeurs hadden. Eenmaal op het eiland hebben we hele mooie meren bezocht, de zee mochten we niet in tenzij je levensmoe bent. Ik ben inmiddels verder naar het zuiden, het water is wat koeler, en daar houden witte mensenhaaien van.. ik liet het dus wel uit mijn hoofd om het water in te gaan. We hebben trouwens wel een walvis gezien, was helaas van een vrij grote afstand, maar hij kwam een paar keer boven en we zagen zijn staart, super gaaf!
Oke, was even afgedwaald, weer terug naar de meren. Er waren allemaal verschillende meren met heel schoon water, bij eentje zwommen er allemaal lieve kleine schildpadjes in, het waren er zoveel! Een ander meer was zo helder, en het zand was wit.. echt geweldig! Maar daar ga ik nog wat foto's van uploaden zodat jullie het ook kunnen zien.

Na alle bezienswaardigheden moesten we snel naar de camping rijden, of laat dat snel maar weg. Sommige wegen waren zo ongebegaanbaar dat je het idee had dat je in een achtbaan zat, ik werd heen en weer geslingerd en zonder gordel zou ik waarschijnlijk 10 hersenschuddingen opgelopen hebben omdat ik tegen het dak was aangeknalt.
Na de tentjes opgezet te hebben zijn we gaan koken, gezellig gekletst en rond een kamvuur gezeten. Ik ging samen met een Engelse jongen en een Aborigonal het bos in om hout te zoeken. Gewapend met 1 zaklantaarn, en slippers om mijn voeten te beschermen, probeerde ik maar niet te denken aan alle giftige beesten en wilde honden die in het bos wonen. Gelukkig viel het mee, ik heb alleen een stuk of 4 aardig grote spinnen gezien. Als je op de spin schijnt met de zaklantaarn reflecteren de ogen van de spin zodat je ze heel makkelijk kan herkennen. Best creepy.

Na dat overleeft te hebben gingen we nog een gezellig spelletje spelen, horseracing(met kaarten), en niet om geld maar om shotjes Goon(goedkoop wijnachtig spul met eieren en visresten erin, het nationale drankje). Pff verschrikkelijk spel, maar wel gelachen, gelukkig wedde ik steeds op het goede paard. We hebben de paarden ook naar nationalteit en voetbalclubs vernoemd. Amsterdam en Ajax kwamen er natuurlijk in voor, en ja hoor, beide keren heeft het Nederlandse paard gewonnen!
De reacties als ik vertel waar ik gewoond heb voordat ik naar Australie kwam, iedereen kent het en vind het geweldig dat ik daar woonde, iemand was oprecht verbaasd dat de mensen in Amsterdam zo normaal zijn.

Na twee nachten op de camping zijn we weer richting Rainbow Beach gegaan. Weer heerlijk luxe in een hostel, een normaal bed, mmm. Het hostelleven bevalt me tot nu toe prima, het is vaak heel gezellig, soms zijn de snurkers minder prettig, maar het valt tot nu toe mee. Meestal slaap ik met 7 anderen op een kamer, maar morgen wordt het een kamer met 20 mensen! pff.. je moet ergens op bezuinigen he.

Maar voordat ik naar dat hostel ga heb ik eerst nog een tripje gepland, wilde dolfijnen voeren:D Ben heel benieuwd. Daarna zit ik 6 uur in de bus naar Brisbane, om nu echt maar eens werk te gaan zoeken.

Nu zijn jullie weer helemaal up to date, tijd om weer te stoppen. Blijf me vooral mailen, berichtje sturen, vind het heel leuk om nieuws uit Nederland te horen!:D

Liefs vanuit Oz!


  • 23 Oktober 2009 - 08:15

    Roos:

    NICO!!

    Wat super om je verhalen te lezen..!!! Ben stiekem wel een beetje jaloers!!

    Hier verder alles goed..! Ondanks het koude herfstweer :S

    Heel veel plezier nog en succes met een baan zoeken :D Hoop dat het daar makkelijker is dan nu in NL!!

    Kusje (K)

  • 23 Oktober 2009 - 08:55

    Babette:

    iemand was oprecht verbaasd dat de mensen in Amsterdam zo normaal zijn.

    hahahahaha! Wat bizar joh:P mensen hebben er lekker scheef beeld van:P! Echt super grapig..:D haha!
    En was super super super vet dat je een walvis hebt gezin! Lijkt me overigens NOG vetter om een wilde witte haai te zien.. echt apart dat je dan op t water bent en gewoon weet dat daar bizar gevaarlijke beesten rondzwemmen.. Wel heel erg vet hoor annie! Ik ben benieuwd naar je volgende avondturen!

    xxx

  • 23 Oktober 2009 - 16:56

    Rik:

    Frasier Island, God's own place on earth! Je bent er geweest, jaah! Ben je ook van de duin voor Lake Wabby afgerend om in het meer te springen? Daar brak ik haast mn nek!
    Veel plezier nog, what's next? X je casabuurman

  • 24 Oktober 2009 - 06:56

    Iris:

    Hi Nico!

    Ik liep een beetje achter, dus ik heb vandaag meteen maar 2 verhalen gelezen! Dus ik ben weer helemaal up-to-date! Hier gaat t verder gewoon allemaal z'n gangetje, lekker regenachtig weer natuurlijk en elke dag werken dus eigenlijk mis je niks hoor! Ik zal je nog ff mailen met alle nieuws highlights ;)

    Geniet ervan en succes met het zoeken naar een job! x

  • 28 Oktober 2009 - 01:14

    Bianca:

    Geen dingo achter je aan gekregen? ;) Lucky you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 38933

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: