Shark & Chips and Shootings Stars - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu Shark & Chips and Shootings Stars - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annick B. - WaarBenJij.nu

Shark & Chips and Shootings Stars

Door: Annick

Blijf op de hoogte en volg Annick

16 Oktober 2009 | Australië, Airlie Beach

Hoi allemaal!

Hoe gaat het daar? Hier nog steeds super! De afgelopen tijd zijn we vertrokken uit Cairns en naar het zuiden vertrokken. We gingen met zijn 4tjes, een campervan en een tentje. Het was de afgelopen tijd vooral relaxt, even bijkomen van de drukte (haha ik stel me vast aan maar toch;)). Lekker boekje lezen en bij het zwembad liggen. Nu zit ik inmiddels in Airlie Beach, de plek om naar de Whitsundays te gaan. Eindelijk weer wat leven hier! We zijn dus al lekker uit geweest, eerst met wat engelsen Shark en Chips gegeten (was trouwens erg lekker) en daarna wedstrijd Nederland- Australie gekeken natuurlijk! Het werd hier op een groot scherm getoond, en de Nederlandse voetbalshirtjes kwamen tevoorschijn.

Op dinsdag zijn Martijn en ik op een trip gegaan naar de Whitsundays en het great barrier reef voor 3 nachten. We hebben lekker gesnorkeld, en ik ben weer gaan duiken. Het was echt geweldig! Zo veel visjes en koraal, Wow! Ik heb eindelijk de vis gezien die ik wilde zien, de Napoleon vis, een hele grote vis, met dikke lippen en een beetje dom uitziet, hij is zo schattig! En er waren wat andere grote vissen (denk ongeveer 1 meter) bij de boot, die kwamen erg dichtbij. Maar toen probeerde ik hem aan te raken, en hij kwam steeds dichtbij, zodat ik hem echt meerdere keren kon aaien, het was net alsof hij met ons wilde spelen. Echt zo gaaf! Ook heb ik wat kwallen onder water gezien, hele rare, lichtroze met soort van oplichtende bolletjes, en twee haaien. Een was een heel apart, net alsof er koraal uit zijn mond groeide, en die was zo dichtbij! Ongeveer 1,5 meter van mij vandaan.
Behalve het koraal zijn we ook naar Whitehaven beach geweest. Dat was echt de mooiste plek die ik ooit gezien heb. De zee was zo mooi, en het strand parelwit, het leek net sneeuw. Het schijnt het op een na mooiste strand van de wereld te zijn, en dat kan ik best begrijpen! Je kan alleen niet in het water zonder bescherming, je moet een stingersuit dragen voor de kwallen en alle stingrays. Dat waren er trouwens zoveel, je kon er tientallen in het water zien.

Ze beschermen het gebied erg goed, het zand is van silicon, en je kan het bijvoorbeeld gebruiken om je sieraden op te poetsen. Als je wordt betrapt met zand dat je vanaf het strand hebt meegenomen, dan krijg je een boete van 50.000 dollar! Dat liet ik dus wel uit mijn hoofd. Ook was het zand zo fijn dat je beter je normale fotocamera of andere apperatuur/horloges niet mee kon nemen omdat het er tussen kon komen.

De sterrenhemel op een boot is zo geweldig! Je ziet er zoveel. En laat ik nou net geluk hebben dat het vallende sterren seizoen is. Ik heb er nu een stuk of 6 gezien, en een hoop wensen kunnen doen:D.
En gisteravond waren er 3 dolfijnen aan het jagen rondom onze boot, dus je zag ze af en toe langs zwemmen en je kon ze ook horen. Really amazing;)

Inmiddels ben ik weer terug in Airlie beach, ik blijf hier nog twee nachtjes, en ga dan helemaal alleen verder met de greyhound bus. Ik heb inmiddels al afscheid van Suzet en Sharon genomen met wie we gecampeerd hebben, en van Martijn neem ik morgen afscheid. Ik vind het wel spannend maar ik maak me er niet echt zorgen over. Het gaat tot nu toe zo makkelijk om mensen te leren kennen. Bijna iedereen staat er wel open voor. En anders is een avondje alleen ook wel eens lekker:)
Hierna ga ik naar Fraser Island, schijnt ook erg mooi te zien. Maar ik moet ook echt maar eens werk gaan vinden, morgen misschien maar even doen. Nu ben ik nog in de luxe positie dat ik het kan uitstellen. Er kwam hier net een jongen bij de balie(soort van job centre/bookings office/internet cafe)en die zei: ik heb werk nodig, heb helemaal geen geld meer en geen plek om te slapen. Ik hoop dat ik dat kan voorkomen bij mezelf haha!

Het is trouwens wel vreemd om geen tv te kijken, geen idee wat er aan de andere kant van de wereld gebeurd. Dus houd me op de hoogte;)

Voor foto's kijk weer op:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FK47W4X7

doeg!! xxx

  • 16 Oktober 2009 - 17:50

    Miranda:

    Hee Annick!
    Weer een jaloersmakend verhaal, haha! Echt goed om te lezen dat je 't zo naar je zin hebt daar, en echt leuk he al die dieren?! Ik werd er ook helemaal fan van! Succes met werk zoeken, hopelijk vind je iets leuks! XX

  • 17 Oktober 2009 - 08:20

    Lil:

    Hi Kriekje! Zonde dat je niet meer op de hoogte bent van de wereld. Dan heb je vast nog niet gehoord dat het klimaat in Nederland helemaal veranderd is. Het is hier nu vollop zomer, overal siliconzand om ons heen, koraal en dolfijnen. Dus, terug komen maar! Nee, ik droom nog even verder, er gebeurt hier weinig zonder jou ;-) Klinkt echt super allemaal en wat een mooie foto's! Zonde om te gaan werken joh, niet doen ;-) Geniet ervan! Dikke kus

  • 17 Oktober 2009 - 11:55

    Babette:

    Hei Lieve annie,

    Wow.. Klinkt allemaal weer echt helemaal geweldig! ^^ Gister kwam Karlijn bij me eten en die was ook naar Australie geweest, die zei ook dat ze meerdere keren aan me had gedacht toen ze daar zat, echt zo lief, en ook omdat jij zei dat ik het zeker moest gaan doen. Als ik dit allemaal zo lees lijkt het me inderdaad echt geweldig:)
    heel veel plezier met je reis die je verder alleen gaat maken. Komt vast wel helemaal goed:)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annick

Actief sinds 21 Juni 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 38934

Voorgaande reizen:

28 Juni 2011 - 03 Augustus 2011

Azie

01 September 2009 - 10 Augustus 2010

Down Under

Landen bezocht: